Kissie/Dessie.


Goddag allihopa!
Jag har precis tagit mig en lång dusch och unnat mig en kopp thé och läst GP. Men under tiden som jag gjorde detta så satt ag också med miniPhone och kollade igenom lite bloggar. Och eftersom jag älskar att läsa alla fjortisbloggar, så läste jag självklart Kissies och Dessies bloggar. Och när jag gjorde detta märkte jag en vääldigt rolig grej. Kissie har nämigen för ettantal dagar sedan lagt upp en bild på saker hon shopt under den dagen, och med bland de sakerna fanns en väst med päls på som hon sa var äkta päls och hon ville inte tala om vart ho hade köpt den. Men nu idag när jag var inne på Dessies blogg så såg jag att hon hade köpt en likadan på H&M för 400 :- och det var fejkpäls?! Är det bara jag som tyckte det var lite komiskt?

Först bilden är från Dessies blogg och den andra från Kissies blogg.

För det första: Kissie skriver inte här att det är äkta päls, men gjorde det på bloggen..
För det andra: Ofta inte Dessie varit inne på Kissies blogg och sett denna och sedan härmat?!

 

Nej nog om det. Men jag fann det bara väldigt komiskt när jag läste detta idag. Jag håller mig borta ifrån att klanka ner på olika blaggare. Det får Jimmy sköta på sin blogg.HÄR! Idag har jag en del planer och det är att jag ska packa i den "riktiga" väskan som ska med på turnén, göra listor etc. , låna den 5:e boken av Lotta Thelloch gå ut och gå en långpromenad med hunden. Jimmyboy ska repa hela kvällen så jag ser det som en chans till att gå en extra lång promenad och förbränna lite kalorier. Och på tal om kalorier. Jag läste i GP idag att Sveriges mest köpta pizza är Kebabpizzn, och den innehåller 50% fett och 26% kalorier (eller ngt liknande). en Kebabpizza täcker en kvinnas dagsbehov av kaloriintag (räcker alltså att äta 1 sån/dag för att få i sig det man behöver) och man borde undvika salt minst 2 dagar efter att man har ätit en sådan pizza. Jag kan väl inte påstå att jag blev så värst sugen på pizza när jag läste detta. Nej, nu ska jag försöka väcka min kära pojkvän. Klockan är strax 13.30 och han har inte vaknat än. Han sover alltid lite extra länge när hans föräldrar inte är hemma. Och idag är hans pappa o hämtar turnébussen tror jag. Skabli spännande att kika på den i eftermiddag.

Hörs sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0