ÄntligenFredag.


Hejsan!
Sitter i fam. Olaussons soffa och har precis varit på IKEA i Kållered. De skulle köpa nya lådor till deras självsortering, men det blev en hel del mera. Jag hitttade inget speciellt, men jag tänker åka dit med Mamma igen om om några dagar. Just nu håller Jimmy på att möblera om på sitt rum nere i källaren och han är på ett lite stressigt humör, så jag ska låta honom vara ett tag så att vi slipper tjaffs. Jag ska ist ägna mig åt bak. Jag har tänkt att baka en CheeseCake till kvällsfika. Ringde precis till min Mamma och frågade efter recpetet, för den hon gör är så otroligt god och glassig. Här är receptet:
CheeseCake

120 g Phil.Ost Original

1,5 dl Socker
3 Ägg
3 dl Grädde
0,5 msk VanilinSocker
Digistivekex
Steg 1. Ost+Socker röres ihop
Steg 2. Tilsätt en gula i taget under omrörning
Steg 3. Vitorna vispas hårt till skumm
Steg 4. Vispa ihop grädde och Vanilinsocker
Steg 5. Blanda ihop allting
Steg 6. Smula kex i botten av formen (OBS: Formen måste ha avtagbara kanter)
Steg 7. Häll i smeten och smula kex ovanpå.
Steg 8. In i frysen tills den är som glass.

Gårdagen var förövrigt helt grymt bra! Träffade sköna människor, drack öl och såg världens bästa HardCoreband. En kväll att minnas. helt klart. Nej, nu ska jag baka och sedan vila innan vi ska börja med middagen (Tacos). Ikväll blir det bla. Idol. Ha det bäst ikväll så hörs i imorgon.
TJARRÅ!
- J<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0