Påskaftons morgon.


Den underbara kvällen igår avslutades med ett öra mot min älskades bröst och vi båda föll in i vår skönhetssömn. Jag vaknade halv 9 idag, utvilad med ett leende på läpparna. FAN vad lycklig jag är över att vara tillsammans med Jimmy och för första gången fira en påsk med honom. Vi har i Maj varit tillsammans i 2 år, men förra året var han på Englands turné, så jag gjorde något annat. Men vad? Minns ingenting från förra påsk faktiskt. Bara att jag och familjen fortsatte med våra påsktraditioner, som för mig är väldigt viktigt. Alla högtider firas med min familj och jag älskar det.

Idag är det Påskafton och det är första gången i hela mitt liv jag inte är hemma och letar efter påskägg ute i trädgården vid denna tiden. (Jag vet, jag är snart 20, men somsagt. Traditioner är viktigt för mig och min famlij och jag finner det ytterst mysigt måste jag säga) Jag har ist precis ätit en god frukost och väckt min pojkvän. Om en knappt timma ska svärföäldrarna skjutsa oss in till stan. Jimmy ska repa, svärmor ska till hennes Mamma i Mölndal, Svärfar ska hjälpa Jimmy med lite saker och svägerskan ska jobba på Papeterie:t. Jag själv ska ta med min systemkamera och bara gå runt i stan. Gå bort till Haga, stället man glömmer bort i all hast när man aldrig har tid att ta det lugnt i stan längre. Vasastan likaså. Vädret är underbart och jag ska verkligen njuta idag. Allt låter kanske så episkt. Men det är faktiskt så jag vill att denna dagen ska vara. Kvällen med. Men vi har många olika förfrågningar och idéer kring kvällen, så vi har inte valt än vad vi ska göra. Jag vet bara att alkohol är inblandat, förhoppningsvis ball musik och massvis med leenden.

Hörs när jag kommer hem från stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0