Care. Or don't Care?


Det är viktigt. Men jag gör det sällan. Hur mycket folk än påpekar det, så gör jag sällan någonting åt det. Ja. Jag pratar självklart om min kropp. Inte själva utseendet egentligen, utan det där man oftast inte lägger märket till. Ikväll är en sådan kväll då jag ställer mig i duschen och scrubbar mig från topp till tå, lägger i inpackning i håret och putsar och filar. I 30 minuter stod jag där och sjung till låtar jag egentligen inte kan sjunga med i, spolade hett vatten på mig och bara filosoferade. Naglarna ska nu fixas och målas med en ny skrikig färg. Jag ska koka havregrynsgröt och koka ett ägg till kvällsmat. Jag måste äta sägs det. Jag ska njuta denna kvällen. För i natt ska jag få sova brevid min prins. Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0