huvud. hjärta. ögon. händer.


Det slog mig direkt när jag släckte lampan och fortfarande hörde laptopens fläkt surra med en låg ton. Allt slog mig. Det spelar ingen roll hur mycket tyll klänningen har. Det spelar ingen roll hur snygg man är på utsidan, den dagen då man inte känner av varken smärta eller kärlek. Ikväll var en sådan kväll då jag riggade om mit outfit från en chill-outfit, till en outfit där jag kände mig lite extra fin. Anledningen: Jag behövde komma på rätt spår i huvudet. Visst är det rätt att kunna bokstavligt talat klä på sig ett gott humör? Sålänge man själv njuter av det, så är det väl rätt? Det ska väl inte spela någon roll om annat folk tycker man klistrar på något fejk, bara för att man stänger inne sitt dåliga humör?

Jag själv har haft extremt mkt tankar surrandes i mitt huvud idag. Tankar kring musik, brudar, resan, familjen, vänner, kläder och mina överarmar. Jag njuter en sådanhär dag. Jag njuter av att komma på mig själv mummla svar på mina egna frågor samtidigt som jag halvt blundar för solen tränger in i mina ögon. Idag har jag kunnat ta på kärleken jag känner. Idag har jag kunnat ta på hatet jag känner. Jag har kunnat placera alla tankar i olika fack och tagit bort dem som drar för mycket energi. Gjorde jag rätt? Jag vet inte. Men i nuläget spelar det ingen roll. På måndag ska jag släppa allt. Då ska jag börja ett nytt liv och hitta ny energi. Jag ska höra havet brusa och jag ska känna solen pressa mot min hud. Jag ska låta pennan vidröra mitt skrivhäfte. Jag ska låta mina ögon läsa böcker. Inget kan förstöra ordet Kärlek. Ingen kan förstå vad som i min kropp bubblar. Var rädd om ordet. Det är sällan äkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0