Sol sken. Metal. Happy hour.


Jag ligger i min säng och vaknade precis till utan att jag hade solen i ögonen pga att den reflekterades i min spegel. I handel låg min telefon och det visade sig att jag fått sms. Karin, en kär arbetskollega till mig har fått en flicka igår kväll och mina läppar drogs upp till ett stort leende direkt. Som vi har väntat. Jag minns när hon sa "- Nej, nu framöver kommer det inte bli massvis med kaffe..". Och jag fattade ingenting, innan hon började skratta och sa att hon väntade barn. Jag önskar henne och hennes familj lycka till med sin nya lilla prinsessa.

Min mage bubblar. Varför vet jag inte. Jag har sömn i ögonen och jag borde hoppa in i duschen. Ikväll ska jag se något för sista gången. Ikväll ska jag granska musiker tillsammans med Sune. Jag ska unna mig en drink. Jag ska kolla bort när jag möter vissas blickar. Jag tänker stå rakryggad och stolt. Jag njuter nu, jag njuter då. Allt är kanske i gåtor, men allt är hemligt. Tills dess. Lyssna och njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0