Val 2010.


Det går program på TV nu som handlar om valet 2010. Jag borde lyssna, men jag skrattar mest. Jag har ingen aning om hur jag ska rösta och vilket parti som jag tror mest på. Jag vet åt vilket håll jag ligger åt. Jag vet att det inte kommer bli några drastiska ändringar hur det än blir. Måste jag rösta? Måste jag lägga ner energi på något jag har så otroligt svårt för att förstå innerst inne. Jag vet vad de olika partierna står för, jag vet huruvida de ställer sig till alla frågor. Men vilket parti passar in på mig?

Politiker är komiska. Jag kan inte kolla på en debatt utan att hoppa mellan de olika parterna. Jag håller med dem allihopa fast på olika punkter. När jag kommer hem från Thailand, är valt nära. Jag vill veta hur jag ska rösta. Jag vill ha en bra framtid. Vilka gör min dröm lättare att uppnå? Vilket parti skulle jag passa in i?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0