Epic tour?


Vilken episk kväll jag var med om igår. Jag var på en spelning på Trädgårn' med min kära pojkvän. Det var Lamb Of God, Job For A Cowboy, August Burns Red och Between The Buried And Me. Det verkade vara en väldigt påkostad turné som de var ute på vilket resulterade i att alla banden fick hyfsat ljud och hyfsad lång speltid (för att vara på turné med så många band)

Between The Buried And Me: myspace.com/betweentheburiedandme
- Öppnade med ett helt klockrent gig. De spelade 2 låtar under en halvtimma (ca 15 min/låt) och gjorde det hur grymt som helst. De öppnade med Fossil Genera - A Fees From Cloud Mountain, och hur coolt tror ni inte det var live? De var sjukligt tajta och sinnessjukt bra musiker. Verkligen kvällens skickligaste gäng. Deras nya material lät väldigt bra och jag gillar att det är en blandning mellan Meshuggah och Opeth (och Heaven Shall Burn-sång/skrik). Trummisen var sinnes, liksom de andra i bandet. Jävligt kaxigt att spela 15 min långa låtar och vara så tajta som de var. Bäst under kvällen!

August Burns Red: myspace.com/augustburnsred
- Ett band jag såg för första gången 2008, när min pojkvän och hans band Marionette öppnade för den på Klubben i Stockholm. Detta var 3e gången jag skulle se dem, och det var den nästbästa gången. Den slår inte Klubben (antagligen för att det var första gången). I går bjöd dem på ett gig på en halvtimma och de gjorde det väldigt bra genom att spela grymma låtar både från nya plattan och Messengerskivan. De spelade dock inte mina två favoriter frånnya plattan, men det gjorde ingenting. Jag tror seriöst att August Burns Red har den bästa frontmannen av alla de band jag sett live. De hade fortfarande korografi på scen, vilket är proffsigt och ser väldigt bra ut. Helt klart fortfarande mina idoler (om det ordet äns existerar längre..).

Job For A Cowboy: myspace.com/jobforacowboy
- Äntligen fick an se dem live. Hade en klockren scenshow och intro, vilket var helt perfekt. Lugn musik, sedan säger sångaren: "Hey We're Job For a Cowboy" och sedan drog de igång med sin tunga snabba musik. En helt galen trummis och de spelade de gamla favoriterna och godbitarna från nya plattan. KneeDeep gjorde så att man fick höra alla "grisläten" PÅ RIKTIGT och Entombment Of A Machine var höjdpunkten med "skriket". Jävligt bra gig gjorde dem.

Lamb Of God: myspace.com/lambofgod
- Detta är ett band jag inte alls tycker så mkt om, eftersom deras musik är alldeles för enformig. Dock gillar jag hans röst och visst, musiken går att lyssna på. Men Jag och Jimmy valöde att inte stanna hela deras gig, så vi såg bara några låtar. De hade ett lite långrandigt intro tyckte jag och visst, det var pampigt med ljussättningen osv, men inget för mig. Man kände verkligen av att de stod högst i hierarkin under turnén, eftersom de segade ut på allt. Visst men får kanske låta sig vara störst och bäst när man drar fullsatta venues och headlinar, men nej. DEt var inget bra. Nu har man iaf sett dem, och jag skulle aldrig betala för att se bara dem igen.

Summering:


Bäst: Between The Buried And me och August Burns Red
Sämst: Lamb Of God
Jävligt skickliga musiker fick man se under kvällen, och fyfan vilket bra gig. Helt klart värt pengarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0