Våldtäkten.


Jag vet inte vart jag ska börja. Jag vet inte om jag just i denna stund är arg, ledsen, besviken eller glad. Eller alltihop på samma gång. Ni alla har säkert hört talas om våldtäkterna i Örnskuldsvik och hur media hanterar detta. De gottar sig rejält måste jag säga. Jag tar inte ställning till någon person/sida med detta inlägg. Bara så att ni har det klart för er. Men jag tycker en hel del är konstigt och det tänker jag dela med mig av.

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag blir så förvirrad för enorma tankar kommer upp i mitt huvud. Jag kan börja med att tala om att jag tycker att situationen är omöjlig att läsa av. Jag vet med säkerhet att både pojken och flickan kan ha sanna historier och jag vet att båda är hatade på ett eller annat vis. Det finns så enormt mkt frågetecken och det finns så otroligt många aningar, men inget vetanade. Att en pojk erkänner brott och sedan fortfarande blir "hyllad" är idiotiskt. OM han nu är skyldig på riktigt. Jag kan inte bestämma mig om jag tror på hans eller hennes historia. Det finns "brister" (enligt mig) i båda deras historier. Jag tycker att mycket är konstigt. Jag satt precis och kollade igenom Updraggransknings avsnitt om just detta och jag förvånades över hur skolan reagerat. Eller rättare sagt inte reagerat. Jag vet inte varför, men jag inbillar mig att mycket handlar om uppmärksamhet. Jag orkar inte skriva mer om ämnet. Det blir inget längre än såhär. Jag insåg just att jag inte orkar skriva om detta. Bara ett par stycken till..

Jag stör mig på alla Facebook-grupper som är för eller emot flickan/pojken. De borde stängas ner. Är man en våldtagen flicka, vill man inte att främmande männsikor ska stödja en. Man vill gå vidare. Denna jävla uppmärksamhet som folk skriker efter på olika sätt får mig att må illa. Flicka nr 2 som idioten våldtog (om han nu gjorde det..) Vart är hon? Varför skänker folk inte henne en tanke bara för att hon inte går ut med historien i ett videoförhör med polisen? Hon väljer heller inte att vara med i programet.

Om man blivit våldtagen, förnedrad, "spräckt" osvosv. Gör man som "Linnea" då?
Och om man är en äcklig våldtäktsman som "Oscar". Erkänner man då ett brott och säger att man tycker att det är skönt att prata om det?
Och om man är en helt vanlig utomstående männsika. Vad gör man då?

Människor som råkat ut för en våldtäkt kan ha anmält det eller inte. Oavsätt vilket ska de respekteras lika mkt. Bara för att man anmäler, betyder inte det att man är starkare än den som inte gjorde det. Vilket många glömmer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0